Kurs w Dublinie

W dniach 11.07.2022 – 22.07.2022 uczestniczyłam w dwutygodniowym kursie języka angielskiego pt. Erasmus Training English Language  w Dublinie zorganizowanym przez Twin English Center. Kurs został sfinansowany w ramach projektu POWER ,,Nauka przez całe życie”, numer umowy 2020-1-PL01-KA101-078838, który jest realizowany przez Zespół Szkół Technicznych w Płocku w latach 2020-2022.

Kurs rozpoczął się 11.07. 2022 testem poziomującym znajomość języka angielskiego. Zostałam zakwalifikowana na poziom B2. Zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku w godzinach od 9-13. Każdego dnia pierwsze 2 godziny były prowadzone przez Sean’a Brennan, natomiast następne 2 przez Fergal’a Cleary  – fantastycznych nauczycieli z pasją.

W mojej grupie było 10 osób z różnych stron świata np. z Włoch, Francji, Kolumbii, Brazylii, Czech, Węgrzech, Japonii. Skład grupy różnił się w pierwszym i drugim tygodniu. Jak się okazało uczestnikami  kursu byli nauczyciele z Węgrzech (biologia),  Francji (język francuski), Brazylii (socjologia) i Czech (szkoła podstawowa). Miałam więc okazję wymienić się doświadczeniami i dowiedzieć, jak wygląda system kształcenia w innych krajach.

Zajęcia prowadzone były w interesujący sposób, z wykorzystaniem metod aktywizujących. Podczas zajęć lektorzy korzystali z nowoczesnych metod i form pracy, rozwijających kompetencje językowe. Stosowali gry językowe, używali aplikacji mobilnych rozwijających język angielski. Sięgali po filmiki tematyczne dostępne online, które stawały się punktem wyjścia do dyskusji. W czasie lekcji kładziony był nacisk na rozwój wszystkich sprawności językowych: mówienia, słuchania ze zrozumieniem, czytania ze zrozumieniem, gramatyki i pisania. Tak organizowali zajęcia, aby uczestnicy mogli wzbogacić swoje słownictwo.

Istniała również możliwość ćwiczenia  języka angielskiego poza zajęciami  na udostępnionej dla wszystkich uczestników kursu platformie e –learningowej Twin, do której dostęp jest możliwy także przez 3 miesiące po zakończeniu kursu. Platforma umożliwia ćwiczenie języka na wszystkich poziomach od A1 do C2, jest przystępna i chętnie z niej korzystałam.

Atmosfera podczas kursu była bardzo przyjazna, lektorzy swoją pasją potrafili zaangażować w zajęcia i do nauki każdego uczestnika kursu. Pracowaliśmy nie tylko na lekcjach. Musieliśmy również często wykonywać zadania domowe, np. przygotować prezentacje, w ramach której mieliśmy się przedstawić, pokazać swoją pracę, państwo i miasto, w którym mieszkamy, jego tradycje, sztukę kulinarną. Tego typu prace umożliwiały wypowiedzenie się w języku angielskim i dawały możliwość poznania zwyczajów panujących w innych państwach oraz integrowały grupę.

W czasie wolnym samodzielnie zwiedzałam Irlandię, jak również skorzystałam z programu zaproponowanego przez Twin. Zwiedziłam tętniący życiem Dublin z jego największymi atrakcjami. Widziałam: Zamek Dubliński, Katedrę świętego Patryka, Bibliotekę Trinity College, iglicę Dublina, Muzeum Archeologiczne, Muzeum EPIC (Muzeum Emigracji). Oczywiście odwiedziłam również znaną dzielnicę Temple Bar i Muzeum Guinnessa. Wyjątkowych wrażeń dostarczyły mi zwiedzenie multimedialnej wystawy pt. „Van Gogh Experience” oraz ,,zielonej” część Dublina, którą stanowią sławny Phoenix Park, Narodowe Ogrody Botaniczne i Park Stefana.

Poza Dublinem miałam okazję zobaczyć nadmorskie miejscowości: Howth – położone na półwyspie rybackie miasteczko z widokiem na piękne klify i Morze Irlandzkie; Portmarnock – jeden z głównych ośrodków gry w golfa, z długą, szeroką plażą; Malahide – z wyjątkową motylarnią i pięknym, średniowiecznym zamkiem, wokół którego roztaczają się ogrody z roślinami z dalekich zakątków świata; wreszcie – Greystones z kamienistą, szarą plażą.

Wybrałam się także na wycieczkę po zachodniej części Irlandii, leżącej nad Atlantykiem. Odwiedziłam  Galway – miasto słynące ze swoich mocnych tradycji celtyckich: muzyki, pieśni, tańca; Burren – płaskowyż, zbudowany z łupków i wpieni o unikalnym niemalże księżycowym krajobrazie, oraz majestatyczne  Klify Moheru – rozciągający się przez
8 kilometrów cud natury.

Po zakończeniu kursu otrzymałam certyfikat ukończenia  kursu języka angielskiego na poziomie B2. Udział w kursie był dla mnie bardzo cennym doświadczeniem, pomógł mi przełamać barierę językową, wzbogacił moje słownictwo, wiedzę i zmotywował do dalszej pracy i nauki. Kurs dał mi również możliwość nawiązania kontaktów z nauczycielami z innych krajów, tym samym na wymianę doświadczeń i wzbogacenie warsztatu pracy. Myślę, że teraz dużo chętniej będę sięgała po tematyczną literaturę anglojęzyczną i uczestniczyła
w szkoleniach prowadzonych w języku angielskim, co zwiększy efektywność nauczania 
w szkole i pozwoli mi zaoferować uczniom edukację opartą na najnowszych osiągnięciach nauki.

                                                                                         Opracowała : Katarzyna Kania

Skip to content