Meet and Code 2022

26.10.2022r. w ZST w Płocku

Meet and Code 2022

Warsztaty z robotyki „Budowniczy Przyszłości”

udział bezpłatny

Projekt „Budowniczy Przyszłości” jest to kurs robotyki prowadzony w radosnej naukowej atmosferze.  Jest to program przeznaczony dla uczniów ZST 70, w wieku od 15 do 19 roku życia, stworzony by zaangażować i zafascynować młodzież nauką i nową technologią oraz wyposażyć je w cenne umiejętności przydatne w pracy i życiu. 

Zadaniem drużyn jest zaprojektowanie, zbudowanie i zaprogramowanie autonomicznego robota, który musi wykonać określone zadania projektowe, zgodne z tematem przewodnim. Uczestnicy szukają odpowiedzi na aktualne problemy naukowe, proponują innowacyjne rozwiązania oraz dzielą się nimi z lokalną społecznością. Temat Wyzwania nastawiony jest na kształtowanie przestrzeni miejskiej tak, aby była bezpieczna oraz dostosowana do osób ze zróżnicowanymi niepełnosprawnościami.

Celem projektu budowniczy przyszłości jest kształtowanie rozwijającego się miasta dzięki bardziej stabilnym, pięknym i użytecznym, dostępnym dla wszystkich i zrównoważonym budowlom. Uczniowie rozwiązują prawdziwie życiowe problemy przedstawione w Misjach i zdobywają punkty. Punkty uczniowie zdobywają również poprzez przemieszczenie nowych budynków. Punkty za nowy budynek zależą od jego wysokości oraz lokalizacji. Na koniec kursu uczniowie muszą zaprezentować w 2 i ½ minuty to co udało im się wypracować podczas kursu. Może to być za mało czasu, aby rozwiązać wszystkie Misje więc muszą zastanowić się nad strategią. Które z nich wybrać? Podczas zadań nie można dotykać stołu wszystko musi być wykonywane autonomicznie przez robota. Uczniowie budują roboty wykorzystując zaawansowane zestawy Lego Mindstroms Ev3 w wersji Edukacyjnej ze zmodyfikowanym oprogramowaniem dzięki czemu roboty programowane są za pomocą jednego z najpopularniejszych i najbardziej przyszłościowych języków programowani jakim jest Python.

 Jest to jeden z kluczowych elementów odróżniających nasz projekt od innych programów przeznaczonych dla dzieci i młodzieży. Uczestnicy przestrzegając Podstawowych Wartości uczą się, że przyjazna konkurencja, wzajemne wsparcie, wspólne wypracowanie rozwiązania, pomaganie sobie nawzajem są podstawą pracy zespołowej.

Scroll to Top
Skip to content